Ben jij al op de hoogte van de SEO trends 2021? Zo niet, dan is dit jouw kans om jezelf in te lezen in de tips die jouw online marketing dit jaar kunnen verbeteren. Ondanks dat Google niet zijn hele marketing en zoek werking om zal gooien, zijn er ieder jaar weer kleine updates en veranderingen te vinden in de werking van SEO management. Door deze SEO trends van 2021 te volgen ben jij verzekert dat jouw online zichtbaarheid geoptimaliseerd wordt.
Besteed extra aan subonderwerpen
Het is gezegd dat Google verwacht verbeteringen te hebben gemaakt voor het zoeken op gespecificeerde onderwerpen. Als bezoekers tegenwoordig gebruik maken van erg globale zoektermen, is Google vanaf nu gespecialiseerd om relevante subonderwerpen aan te geven. Deze SEO trend van 2021 zorgt dat jij jouw SEO kan specificeren zonder dat jouw vindbaarheid vermindert wordt. Het is wel belangrijk om te onthouden dat het gebruiken van subonderwerpen voornamelijk effectief is wanneer jouw website gebruik maakt van lange zoekwoorden en zinnen. In dit geval kun je het globale zoekwoord voornamelijk verwerken in de titel en koptekst en kan je de rest van de content baseren of gerelateerde woorden. Denk bijvoorbeeld aan een globaal zoekwoord van sportschoenen en subonderwerpen zoals hardloopschoenen, fitnessschoenen of winter hardloopschoenen. Doe een zoekwoorden onderzoek bij Dok Online om de juiste zoekwoorden en subonderwerpen te vinden voor jouw product.
Maak vernieuwde content met de SEO trends in jouw achterhoofd
Alle nieuwe inhoud die je vanaf 2021 op jouw website upload moet gebaseerd zijn op de nieuwe SEO trends van 2021. Het maakt niet uit of het gaat om één pagina aan tekst of een geheel nieuwe subcategorie, het is extreem van belang dat je zorgt dat alle nieuwe content aansluit aan de huidige SEO trends van 2021. Dit geldt dus voor de inhoud van artikelen, de titels, de zoekwoorden, de kopteksten en afbeeldingen. Het valt op dat lange zoekwoorden het steeds beter doen in de huidige SEO trends van 2021. Je vergroot jouw kans op het behalen van meer websiteverkeer, bezoekers, verkopen en branding door precies mogelijk om te gaan met SEO.
Ga strategisch om met veranderingen in de opmaak
De meest kleine veranderingen kunnen al zorgen voor een grote impact. Deze impact kan positief of negatief zijn, dus ga er concreet mee om. Wees concreet in wat jouw product of doel van jouw website is. Hedendaagse bezoekers hebben een erg korte aandachtsboog, waardoor het belangrijk is om ze zo duidelijk mogelijk te leiden over jouw pagina. De SEO trends van 2021 zijn allemaal gefocust op het optimaliseren van deze ervaring. Geef kleine details de aandacht die ze verdienen door ze duidelijk aan te geven bij de productbeschrijving.
Optimaliseer de snelheid van jouw website
Een van de belangrijkste SEO trends van 2021 is wellicht het optimaliseren van de laadsnelheid van jouw pagina. Doordat de technologie zich zo snel aan het ontwikkelen is, steeds meer mensen een snelle internetverbinding heeft en Google bekend staat om zijn snelheid, is het belangrijk dat jij dit ook terug laat komen in jouw website. Je zult meer klanten verliezen dan jij vooraf zou denken door een website die niet snel genoeg laadt. Je kunt online een snelheidstest uitvoeren om erachter te komen of jouw website voldoet aan de gewenste snelheid.