Excel kolommen samenvoegen
Voeg twee of meer kolommen samen in een Excel-werkmap.
U kunt de volgende stappen gebruiken om kolommen in Excel samen te voegen:
- Selecteer de cellen die de kolomgegevens bevatten die u wilt samenvoegen
- Voer een lege cel in de linkerbovenhoek van het cellenbereik dat uw spreadsheetgegevens bevat
- Druk op je toetsenbord op CTRL + ENTER
- Sleep van cel met samengevoegde gegevens naar de meest rechtse kolomkop die u erin wilt samenvoegen. De cursor verandert van een draadkruis in een pijl wanneer deze een cel bereikt. Laat uw muisknop los wanneer u deze cursor ziet veranderen en al uw geselecteerde cellen worden samengevoegd tot één kolom
Excel dubbele waarden verwijderen
Excel is een krachtig hulpmiddel voor gegevensanalyse. Een van de meest voorkomende bewerkingen in Excel is het verwijderen van dubbele waarden. Er zijn verschillende methoden om dubbele waarden in Excel te verwijderen, zoals het gebruik van een formule, het instellen van gegevens als tekst enzovoort.
Het doel van dit artikel is om enkele Excel-formules te tonen die u kunnen helpen dit probleem op te lossen en om enkele praktische voorbeelden te geven.
- Verwijder dubbele waarden door ze te vinden:
Vind duplicaten door eerst te sorteren en zoek vervolgens het aantal keren dat elke waarde voorkomt door te tellen hoe vaak deze voorkomt. Klik vervolgens op “Gegevens > Duplicaten verwijderen > Alleen unieke records”. - Verwijder dubbele waarden met de sorteerfunctie:
Om dubbele records te verwijderen, maakt u een nieuwe kolom met de Data-analysetool (op het tabblad Gegevens). Met deze nieuwe kolom
Excel-efficiëntie verbeteren
In dit gedeelte vindt u enkele tips om uw Excel-vaardigheden te verbeteren. Dit is een zeer nuttige sectie voor diegenen die willen leren hoe ze Excel efficiënter en effectiever kunnen gebruiken.
Excel is een krachtig hulpmiddel dat voor veel doeleinden kan worden gebruikt. Het kan worden gebruikt voor het analyseren van gegevens, het maken van grafieken en nog veel meer. Niet iedereen weet het echter efficiënt en effectief te gebruiken. In dit artikel zullen we enkele tips bespreken die u zullen helpen een betere Excel-gebruiker te worden en uw efficiëntie met dit programma te verhogen.
De eerste tip is om je werk altijd op te slaan terwijl je bezig bent. Zo ben je niet al je werk kwijt als er onverhoopt iets gebeurt. De tweede tip is om ervoor te zorgen dat alle cellen in het werkblad zijn geselecteerd voordat u een bewerking uitvoert op Excel. Als laatste tip geven we mee een training Excel te volgen. Hierin leer je alles rondom Excel en word je automatisch beter in Excel.